Institution essay is presenting: Are there any techniques to keep control of and prevent global terrorism safely? What could be mentioned?
جولای 28, 2016
تاثیر لباس فرم در محیط اداری
آگوست 7, 2016

مانتو فرم اداری :

مانتو فرم اداری یک لباس اداری رسمی و در عین حال زیباست که اغلب در محل کار در شرکت ها و ادارات موسسات خصوصی و دولتی استفاده می شود.

مانتو فرم اداری با وجود اینکه بیشتر به عنوان لباس کار از آن استفاده می شود ولی تاثیر زیادی در شکل و ظاهر فرد می گذارد و اگر مطابق با استانداردهای روز انتخاب نشود خوش پوشی فرد استفاده کننده به نحو زیادی می کاهد.

امروزه استفاده از لباس فرم براق با وجود اینکه بسیار در شرکت ها استفاده می شود ولی باید گفت مانتو فرم براق از رسمی بودن آن می کاهد .

در خرید مانتو فرم اداری و یونیفرم اداری توجه کنید که چه نوع مانتویی به شما بیشتر می آید، شاید خیلی از افراد بگویند همین که مانتو فرم باشد کافیست ولی باید به این نکته توجه کرد که مانتو فرم اداری و لباس فرم در جایی استفاده می شود که نه تنها نشانه شخصیت شماست بلکه نشانه منزلت و شان شرکتی که در آن مشغول کار هستید می باشد .

مانتوهای فرم اداری معمولی رنگ های تیره دارند و پارچه های آنها ساده تر است، بنابراین مانتوهای فرمی که رنگ روشن و طرح دار یا براق نمی توانند گزینه مناسبی برای ادارات باشند.

افرادی که قد متوسط یا کوتاهی دارند باید توجه کنند که استفاده از مانتوهای فرم اداری بلند برای آنها بهتر و مناسب تر است. البته افراد بلند قامت نیز باید از مانتوهای کوتاه استفاده کنند.

ظاهر یونیفرم اداری :

  • داشتن دکمه در مانتوهای فرم اداری در زیبایی و شکیل بودن آن موثر است . بستگی به سلیقه افراد معمولا مانتوها در دو دکمه یا سه دکمه عرضه می شوند.
  • در انتخاب مانتو و لباس فرم ادارای باید توجه داشت که کاملا مانتو اندازه شما باشد ، بیش از حد گشاد یا تنگ بودن ان تصویری زشت از شما ارائه خواهد داد.
  • در انتخاب مانتو فرم اداری باید دقت شود که اندازه آستین مانتو نباید خیلی بلند باشد تا موجبات ناراحتی را فراهم آورد.
  • انتخاب رنگ در مانتو فرم اداری بسیار مهم است با وجود اینکه رنگ های مختلفی از این نوع مانتوهای فرم در حال حاضر وجود دارد ولی در خرید باید توجه کرد که مطابق با شئونات شرکت باشد؛ گرچه در برخی شرکت ها خودشان قوانین و رنگهای مخصوصی دارند که طبق آن باید مانتو و لباس فرم اداری انتخاب شود.البته انتخاب رنگهای تیره برای مانتو فرم اداری باعث دیر کثیف شدن آن نیز می شود.

همچنین انتخاب جنس مناسب در مانتو فرم اداری باعث دیر چروک شدن و بادوام بودن آن می شود.

در ست کردن مانتو فرم اداری با دیگر پوشش ها باید توجه شود که لباس های دیگر نیز با همدیگر تناسب داشته باشند. مانتوهای اتوکشیده به همراه کفش های واکس خورده و مقنعه های مرتب از شما یک فرد رسمی و مرتب در محل کار می سازد.

مانتو فرم اداری علاوه بر زیبایی که نشان دهنده سلیقه شرکت و البته انتخاب شما می باشد، باید مناسب محافل رسمی و ارباب رجوع باشد، چرا که در هنگامی که مشتری وارد سازمان یا شرکت می شود قبل از هر صحبت یا خواسته ای چشمش به لباس فرم اداری شما می افتد، باوجود اینکه برخورد مهم است ولی نوع لباس و مانتو فرم اداری بسیار تاثیر گذار می باشد.

امروزه بسیاری از شرکت ها و موسسات به الزام استفاده از لباس های فرم اداری و یونیفرم مخصوص به شرکت برای کارمندان خود پی برده اند، در این میان به دلیل اینکه در بسیاری از کارخانه جات و موسسات خانمها مشغول به کار هستند مانتو فرم اداری و یونیفرم بیشتر استفاده می شود.

استفاده از مانتو فرم اداری و یونیفرم پس از انقلاب صنعتی و تخصصی شدن مشاغل، متداول شد. این لباس ها نمادی از یکپارچگی و هم سانی کارکنان شرکتها می باشد. طولی نکشید که استفاده از مانتو فرم اداری و یونیفرم در موسسات رواج پیدا کرد. با وجود اینکه سالهای زیادی است که از به وجود آمدن لباس فرم می گذرد، بازهم بسیاری از شاغلین موسسات از آن استفاده نمی کنند.

در برخی از موارد پوشیدن مانتو فرم اداری و یونیفرم برای کارکنان خوشایند نیست، نظرات زیادی درباره استفاده از مانتو فرم اداری و یونیفرم وجود دارد و افراد با انگیزه های متفاوتی از پوشیدن آن اجتناب می کنند ولی متخصصان درباره مزایا و معایب آن نظراتی داده اند.

در جوامع متمدن و پیشرفته انتخاب کردن افراد باید مطابق با هنجارهای جامعه باشد و همین موضوع باعث کاستن از حق انتخاب می شود. یکسان سازی پوشش باعث ترویج لباس هایی می شود که مطابق با هنجارها و ارزش های جامعه در محیط های سازمانی می شود که از نشانه های جامعه مدرن محسوب می شود.

در همین راستا استفاده از مانتو فرم اداری و یونیفرم نمونه ای از لباس های هم شکل است که امروزه استفاده زیادی در بین افراد شاغل بنابه صلاح دید مسئولین موسسات و شرکتها پیدا کرده است.

استفاده از مانتو فرم اداری و یونیفرم برای افراد شاغل در جامعه بر اساس موسسه محل کارشان است که این موضوع باعث ایجاد نوعی تمایز و همبستگی شغلی بین اعضای یک شرکت ایجاد می کند.

مانتو فرم اداری و یونیفرم نشانگر ساختار رسمی موسسه یا اداره است که به موجب آن با سایر ساختار غیررسمی تفاوت پیدا می کند. نوع و چگونگی مانتو فرم اداری و یونیفرم بر طبق مقررات و آئین نامه ها به کارکنان ابلاغ می شود و مانتو فرم اداری و یونیفرم نماد شخصیت افراد و هویت سازمانی آنها محسوب می شود که بر اساس هنجارها و ارزش های ساخت رسمی اداره شکل گرفته است.

مانتو فرم اداری و یونیفرم به نوعی خط مرز ساختار رسمی و غیررسمی و ترویج کننده چگونگی جو سازمانی حاکم بر آن است که به موجب آن تعهد کاری و سازمانی برای کارمندان ایجاد می شود.

با پوشیدن مانتو فرم اداری و یونیفرم پیام شرکت به مخاطبان آن ارائه می شود و نوع لباس پوشیدن هر فرد نشانگر شخصیت موسسه یا اداره است. مانتوهای فرم اداری و یونیفرم باعث می شود که تفاوتهای شخصیتی افراد به چشم نیاید و همه با یک چشم نگریسته شوند. سعی کنید که در نگهداری لباس های فرم خود بیش تر دقت نمایید زیرا مشتریان حواسشان به نوع پوشش تان می باشد .

پوشیدن لباس فرم و مانتو اداری با وجود اینکه برای برخی کارمندان شرکت خوشایند و جالب نیست، ولی کارمندان باید قوانین شرکت یا اداره خود را رعایت نمایند و با توجه به قوانین حاکم بر آن محیط از لباس اداری استفاده کنند و البته با افزودن جزئیاتی اندک می توانند یونیفرم های اداری خود را زیباتر کنند. به عنوان مثال می توان در صورتی که یونیفرم اداری برای شخص گشاد یا تنگ است آن را به راحتی و با تغییرات کمی اندازه کرد تا زیباتر به نظر برسد.

یکپارچگی پوشش اشخاص در یک محیط کاری می تواند تاثیر مثبتی بر روی مشتری ها بگذارد و نظر آن ها را بیشتر جلب نماید .

افرادی که در یک موسسه یا اداره مشغول به کار هستند، چنانچه از شغل خود رضایت داشته باشند از مانتو فرم اداری و یونیفرم خود لذت می برند و همین موضوع باعث می شود که با کارکنان دیگر همرنگ باشند.