تابستان خنکی داشته باشید

تابستان با گرمایی غیرقابل پیش بینی از راه می‌رسد و انواع وسایل خنك كننده فقط بخشی از مشكل طاقت فرسای گرما را كم می كنند. نوع و جنس پوشش می‌تواند بهترین كمك را در این روزهای گرم تابستانی به شما بكند تا كمتر از گرمای هوا برنجید و گله و شكایت كنید. قدم اول، جنس لباس است که شرکت مانتو کیمیاپوش با پارچه هایی برای فصل تابستان به کمک شما می آید . پارچه های نخی، پنبه ای، لینن، گاباردین و ابریشم نازك مناسب این فصل هستند و پوست در مجاورت آنها احساس خنكی می كند. پوست در كنار ابریشم به اندازه لینن اجازه تنفس ندارد، اما اگر از چروك شدن لباس های لینن خسته شده اید و نمی توانید خود را با جمله «مد است» راضی كنید مخلوط لینن و ابریشم مصنوعی (rayon) را امتحان كنید. مخلوط ۷۰ در صد نخ و ۳۰ درصد نایلون یا پارچه های صددرصد پلی استر هم برای تابستان مناسب هستند. چنین پارچه هایی میلیون ها منفذ ریز در خود دارند و هوا را كاملاً از خود عبور می دهند. به این ترتیب با وزیدن كوچك ترین نسیمی دمای بدن كاهش می یابد. پارچه هایی مثل تریكو یا جین هم كه در سراسر سال به كار می روند برای تابستان مناسبند اما باید ضخامت آنها را نسبت به پاییز و زمستان كمتر انتخاب كنید.
رنگ لباس ها هم در تابستان تغییر چشم‌نوازی دارد. معمولاً دیدن لباس‌های با رنگ های تند بر تن اطرافیان آمدن تابستان را نوید می‌دهد. پوشیدن یك یا دو تكه لباس با رنگ تند تنوع خوبی است اما لباسی كه از سر تا پا به رنگ های تند متعدد باشد چشم را آزار می دهد.

401

شرکت مانتو کیمیاپوش در فصل تابستان رنگ‌های روشن برای لباس های خود ارائه میدهد. رنگ روشن بخشی از انرژی خورشید را منعكس می كند در حالی كه رنگ تیره بیشتر آن را به خود جذب می كند و موجب گرم شدن بدن می شود. رنگ‌های سفید، شیری، كرم، بژ و نخودی در تابستان به خنك ماندن بدن كمك می‌كنند. همچنین می‌توانید لباس‌هایی به رنگ‌های خنثی بپوشید كه در تمام طول سال كاربرد دارند مثل قهوه ای كم رنگ، طوسی یا آبی كم رنگ .

در تابستان امكان انتقال سریع از فضای گرم به سرد وجود دارد . در فضای بسته محل كار یا مراكز خرید معمولاً فضا را بیش از آنچه لازم است – برای رفاه حال مشتریان- خنك می كنند و اگر بیرون و زیر آفتاب داغ تابستان عرق كرده باشید با كوچك‌ترین وزش باد كولر، سرما خواهید خورد. بهتر است همیشه لباس نازكی همراه داشته باشید تا وقتی وارد محیط سردتر میشوید برای این كه به آن دما عادت كنید، بپوشید. حتی ممكن است دما در طول روز بالا و پایین برود. آقایان برعكس زمستان كه وقتی وارد ساختمان می شوند كتشان را در می آورند ، می توانید كت تابستانی و رنگ روشنی تهیه كنید كه وقتی وارد مكان های سر پوشیده و خنك می‌شوید به تن كنید.
در تابستان بدن خود را با لباس های بلند و گشاد بپوشانید. سعی كنید لباس های آستین بلند و شلوارهای بلند بپوشید. به یاد داشته باشید اولین خط دفاعی در برابر اشعه آفتاب لباس است. لباس‌های نخی با بافت فشرده از پوست بیشتر محافظت می‌كنند.

با ما خریدهایتان را از روی كیفیت انجام بدهید نه كمیت. انگلیسی ها می گویند «ما آنقدر پول نداریم كه لباس ارزان قیمت بخریم.»با پولی كه در اختیار دارید بهترین پارچه ها را انتخاب كنید. به سراغ مدهای كلاسیك بروید تا بتوانید سال ها از آن استفاده كنید.